It seems the artists these days are not who you think...

Temat: Renault Scenic - delikatne 'dzwonienie'
Ja miałem i mam też taki problem w mojej Renault Megane Coupe 1,6 16V po jakimś czasie coś zaczęło dziwnie dzwonić !!! Jesto to coś na pasku wielorowkowym bo kiedy podczas pracy silnika założę klucz "13" na śrubę od rolki napinacza i lekko poluzuję pasek to dzwonienei ustępuje, ale gdy spowrotem napnę to powraca. Dzwonienie nasila się na zimnym silniku kiedy ten się zagrzeje lekko cichnie, ale nadal jest. Wymieniłem już rozrząd, pasek wielorowkowy, dwie rolki na pasku wielorowkowym oraz pompe wspomagania. a ten piepszony dźwięk po każdej wymianie nie ustępuje. Co to do cholery moze być ???
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=3163



Temat: Renault Scenic 1.9 dci - rolka alternatora
witam,
to mój pierwszy post na forum.


krótka wersja:
proszę i informację, gdzie w warszawie można kupić rolkę alternatora do scenica 1.9 dci (wiem, że potrzebuję specjalnego klucza).
dziękuję,



a teraz długa wersja (żeby nie wyjść, na takiego, co się zarejestrował tylko, po to aby się czegoś dowiedzieć, to podzielę się swoim doświadczeniem).

rozwarstwił mi się pasek wielorowkowy, którego część wpadła w tryby rozrządu, naprawda - zawory, paski, rolki (w tym alternatora), robocizna wyniosła 2900,- warsztat w warszawie, kłobucka 13.

przy odbiorze, auta głośno klekotało na wolnych obrotach, mechanik powiedział, że to napinacz paska wielorowkowego, ale nie mógł go wymienić, bo brakuje w hurtowniech i trzeba czekać. czekać nie mogłem do następnego dnia musiałem być scenikiem w anglii.

już u siebie w anglii, wymieniłem napinacz (poszło łatwiej niż myślałem), rolka starego była uszczerbiona(!). ale po uruchomieniu silnika objawy nie ustąpiły.

sprawdziłem rolkę alterantora i stwierdziłem, że swobodnie kręci się w obie strony (!), więc do wymiany. ciekawe, czy zdążyła się popsuć przez 2000km, czy mechanik "zapomniał" jej wymienić.

więc teraz czeka mnie wymiana tej rolki, poproszę ojca o kupienie jej w warszawie i przesłanie, przerabiałem już to z napinaczem (tu chcieli ode mnie 100 funtów, w polsce 220 złotych).

pozdrawiam.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=6097


Temat: Pasek rozrządu Opel Corsa - jak?
Ja zakładałem pasek w Renault Clio z wymianą rolki napinającej.Nigdy wczesniej tego nie robiłem i nikt mi nie pokazywał jak to się robi.Myślę,że konstrukcja Corsy jest podobna i też masz pompę wody napedzaną paskiem rozrzadu.Zęby na pompie cię nie interesują tylko zęby tego koła większego na dole(wał)oraz koła u góry (klawiatura).Koło pompy jest posrodku,miedzy tymi kolami zebatymi.Najpierw sprawdzasz sobie stopień ugiecia paska abyś wiedzial jak naciągnąć ten nowy na mimośrodowej rolce napinacza.Na pasku z boku bedziesz miał namalowane dwa znaki,oddalone od siebie.Na kołach zębatych też bedziesz miał wybite znaki.Przyglądnij się dobrze czy znak na pasku pokrywa się ze znakiem na kołach zębatych bo w Renówce sie nie pokrywa tylko znak na pasku był przesuniety o jeden ząbek w lewo! Zciągasz stary pasek ,rolkę napinacza też,zakładasz nową rolkę napinacza oraz nowy pasek,naciagasz rolka napinacza ,patrzysz czy znaki sie pokrywają,czyli sa tak jak byly w stosunku do znakow na kołach zębatych!Gdy juz naciągniesz i sprawdzisz stopień ugiecia paska,bierzesz klucz i przekrecasz recznie dolne koło zebate by sprawdzic czy dobrze założyłes i czy zawory nie stykną się z tłokiem,jesli poczujesz opor i metaliczny stuk to bedzie znaczyc,że zle założony, ale to jest niemozliwe,jesli znaki beda tak jak powinny być jesli przekrecisz to jest OK.Zaleca sie także wymianę pompy wodnej jesli jest napedzana paskiem rozrzadu!
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=17117


Temat: Renault Kangoo 99r diesel.
6 załącznik(i) Sprzedaje Kangoo które użytkował mój Tata.Samochód nie jeździł w firmie,wyłącznie użytek prywatny.W zeszłym roku w maju przywiozłem auto z niemiec.Stan auta bdb jedynie prawe drzwi przesuwane i pasażera lekko przytarte,auto nie posiada rdzy.Posiada jeszcze ważny tuv(niemiecki przegląd)przegląd niemiecki miał miejsce 04.03.2009r i auto miało wtedy 49723tys.km przebiegu...teraz ma 68tys.km Jest to orginalny przebieg,widac to po stanie technicznym(z autem nie ma żadnych problemów,w zime zapala bez problemu).Auto bezwypadkowe.Wyrażam zgode na zabranie auta do każdego serwisu.Samochód zarejestrowany i ubezpieczony w Pl.Wady:przerysowane drzwi przednie i przesuwne z prawej strony(nie przeszkadza to w niczy,jest to auto dostawcze,przerysowanie jest w dolnej cześci drzwi),siłownik centralnego zamka w prawych drzwiach nie działa-trzeba je zamykać z klucza reszte drzwi normalnie z pilota(jestem w trakcie poszukiwań siłownika,być może dostane go i zamontuje przed sprzedażą).....Wyposażenie:poduszka kierowcy,wspomaganie,radio,hak,boczne drzwi przesuwne,szyberdach w tylnej części auta do przewożenia długich elementów np.profili,centralny zamek z pilotem,napinacze pasów....Cena 10tys.zł Przy 51tys.km wymieniony rozrząd,pasek alternatora,przy 65tys.km wymienione klocki przód. Tel.518-970-728......Sprzedaje tylko i wyłącznie z powodu zakupu vana.
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=28321